Klompen en bluf(f) - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu Klompen en bluf(f) - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu

Klompen en bluf(f)

Door: RiekyTeun78

Blijf op de hoogte en volg Rieky & Teun/Theo

18 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Bluff

Vrijdag 18 februari: Ik heb gemerkt dat de data van mijn laatste reisverslag niet klopten. Dinsdag was het al 15 februari, woensdag 16 februari en donderdag 17 februari. En op die laatste dag moet ik nog even terugkomen. Van Aad (Kroesemeijer voor intimi) had ik wat snuisterijen, waaronder een sleutelhanger met klompjes, gekregen voor de inboorlingen van Nieuw Zeeland. Ouwe Scheveninger als ik ben had ik die sleutelhanger zelf gehouden en aan mijn rugzak gehangen. En wat gebeurde er gisteren. Staan we in de rij voor de cruiseboot bij Manapouri, hoor ik een man in het Nederlands achter mij zeggen:”Dat moet een Nederlander zijn met die klompen”. Hij doelde natuurlijk op mij en wij raakten met elkaar in gesprek. De man bleek met zijn vrouw/vriendin (of whatever) al drie maanden door Nieuw Zeeland te fietsen en (nu komt het) ze waren op de helft. Ze hadden dus nog drie maanden te gaan. Wij schatten de man en vrouw op zestig jaar. Een hele prestatie om dan met een fiets met volle bepakking (ongeveer 35 kg) door Nieuw Zeeland te fietsen. Ze hadden inmiddels 4500 km. (!!!) gefietst. Arie, misschien wat voor jou om hier wat fietstochten uit te zetten? Jammer genoeg werd het gesprek abrupt afgebroken, doordat het vertreksein van de cruiseboten klonk en wij niet op dezelfde boot zaten. Maar Aad, nog bedankt voor de sleutelhanger, hij heeft zijn werk gedaan.
Verder met de dag van vandaag (vrijdag 18 februari dus……): We zijn van Te Anau naar Bluff gereden, een redelijk vlakke rit met om ons heen wel meerdere bergen. Het gebied kenmerkt zich vooral door enorm veel veeteelt, met name schapen en koeien. Op een gegeven moment bereikten wij weer de kust, de onderkant van het Zuidereiland. Na enkele kilometers kwamen we een uitzichtpunt tegen, waar meerdere mensen naar de zee stonden te turen. Ik kon in beginsel niet ontdekken wat er nu zo interessant was aan de zee, totdat Rieky tegen mij zei dat zij allemaal vinnen aan het wateroppervlakte zag. De vinnen bleken van Hector dolfijnen, de kleinste soort dolfijn die er is. Zij maakten er een sport van om met de golven, die soms maar zo’n 20 meter van de kust waren, mee te zwemmen. Weer een mooie verrassing dus! Na hier enige tijd van te hebben staan genieten, zijn we doorgereden via Invercargill (een redelijk grote plaats) naar Bluff. Daar is eigenlijk niet veel te beleven, maar het is wel de vertrekplaats van de ferry naar Stewart Island. Bij het boeken van de ticket voor de ferry, dachten wij ook nog even snel een accommodatie voor één nacht op het eiland te regelen. Dat bleek echter iets te lichtzinnig door ons opgevat, want alles voor dit weekend was volgeboekt. We hebben dus maar gekozen voor een vroege ferry (09.30 uur) heen en een late ferry (18.00 uur) terug. Op het eiland doen we twee excursies: één van een uur en één van tweeënhalf uur, een vol programma dus. We hopen in die korte tijd toch veel moois te zien.

  • 18 Februari 2011 - 08:50

    Aai:

    Jee Teun, alle verslagen hebben we natuurlijk gelezen. Ik hou het voorlopig maar even op een toertochtje in Zeeland dan zie ik ook genoeg water. Gisteren heb ik een weekendje (over 2 mnd) geboekt om een een tocht in de bergen van Nederland (Limburg) te rijden.
    Het is wel wel aftellen he. Hoeveel km hebben jullie met de Camper gereden? Gr van Aai en Ger en gniet nog maar van het zonnetje want hier is het maar 2 graden.

  • 18 Februari 2011 - 11:26

    Green Hart:

    Leuk hoor, die ontmoetingen met landgenoten in den vreemde! Anni en ik willen (misschien) van Passau naar Wenen peddelen; 't is nu hier 0 graden. Jullie hebben weer veel prachtigs gezien, ga zo door! Doei.

  • 18 Februari 2011 - 12:29

    Ad:

    Hoi Theo en Rieky,

    Klinkt fantastisch allemaal. Volgens mij moeten er al honderden foto's zijn als ik het allemaal zo eens achter elkaar op een rijtje zet. Hopelijk blijven jullie van de ene mooie verbazing in de andere vallen. Nog bijzondere dingen gegeten de afgelopen tijd?

  • 02 Maart 2011 - 13:59

    Aad Kr.:

    Theo, Leuk dat de klompjes nog reacties gaat opleveren. Het gaat met jullie fantastisch.
    Gr.
    Aad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieky & Teun/Theo

Op 18 januari 2011 vertrekken we (Riek & ik) naar de andere kant van de wereld om zes weken (!!)vakantie te houden in Nieuw-Zeeland. We gaan proberen iedereen te laten mee genieten van onze avonturen in Kiwi-country.

Actief sinds 12 Jan. 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 26533

Voorgaande reizen:

17 Mei 2017 - 16 Juni 2017

West USA mei/juni 2017

18 Januari 2011 - 03 Maart 2011

Onze 3e grote reis

Landen bezocht: