Rotsen, maar iedere keer anders - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu Rotsen, maar iedere keer anders - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu

Rotsen, maar iedere keer anders

Door: Teun&Rieky

Blijf op de hoogte en volg Rieky & Teun/Theo

29 Mei 2017 | Verenigde Staten, Torrey

28 mei:
Heel vroeg uit de veren op Arches NP te bezoeken. We reden het park om 07.30 uur in en ......inderdaad het tijdstip was goed gekozen. Nog geen rijen wat overigens, toen wij het park verlieten (3 1/2 uur later), weer net zo was als de dag ervoor. Ook hier weer enorm veel verschillende en vreemde rotsvormen gezien en dus heel veel foto's gemaakt.
Daarna op weg richting Goblin Valley SP. We konden lekker doorrijden over de eindeloos lange wegen. Rond 13.30 reden we het park in. Teun zat er even doorheen, dus die ging ff plat voor een paar uurtjes. Ook deze camping bevond zich weer op een heel bijzondere plek tussen de rotsen en vlakbij de vallei, waar wij werkelijk de tot nu toe vreemdste rotsvormen hebben gezien. Bij iedere campingplek stond een soort vaste partytent met twee banken en een tafel. Dat was ook wel nodig, want het was een strak blauwe lucht, dus zonder zo'n tent zou het echt niet uit te houden zijn geweest. Opvallend was, dat als iemand wat harder praatte, dat er een enorme echo door het dal klonk. Ondanks de drukte op de camping een heerlijk rustige nacht gehad met een mooie sterrenhemel.
29 mei:
Vanmorgen weer gewekt door de zon die scheen in de camper, dat is prima wakker worden. Teun had heel wat uurtjes liggen slapen, maar hij voelde zich gelukkig weer prima. Als Teun geen trek heeft in snoepjes en/of eten dan is er iets mis!!! Maar nu is hij weer helemaal de oude. Dus we konden weer met een gerust gevoel op pad. Voor vandaag stond Capitol Reef National Park op het programma, ook dit was weer heel bijzonder om te zien. Een klein deel van het park was een soort museum met oude winkeltjes en boerderijen, ik (Rieky) keek m'n ogen uit naar al die leuke oude spullen. Bij de bakker heerlijke vruchten pies gescoord, eentje hebben we ter plaatse burgemeester gemaakt, nou zo'n lekker taartje hadden we nog niet gegeten. Verder het park in. Het is een grote plus hoe mooi alle wegen zijn aangelegd in de parken. Zelfs met hele grote campers is het prima te doen. Alles staat ook duidelijk aangegeven. Zo ook hier weer het nodige vastgelegd. Regelmatig moeten we batterijen van camera's opladen voor een nieuwe ronde. Na het park te hebben bekeken op pad voor wat boodschappen, nou daar moesten we wel een stukje voor rijden, we komen wel door plaatsjes maar daar zijn niet altijd winkels. Ik vraag mij af waar de bewoners zelf hun boodschappen doen. Maar ruim voorbij de camping waar wij gaan overnachten vonden we eindelijk een supermarkt, we konden weer inslaan. Vervolgens weer terug naar de camping, daar is een gezellige sfeer. Theo heeft de Bq al aan om er straks een lekker stuk vis op te bakken. We genieten elke dag van de dingen die we zien en meemaken.

• 30 Mei 2017 - 05:46

Alan En Linda:

Ben je warempel op vakantie moet je nog vroeg uit de veren, geluk is je bed is je huis je kan zo uit je nest in je pyama door rijden. ( pictures in my head)!!!!!! Blij dat theo weer de ouwe is en soms misschien jammer dat je geen extra dag kan rusten anders loopt de rest in het 100 . Ikga weer plaatjes zoeken ik denk dat je photo boek een USA-photo-pidia wordt!!!!!! X x x

• 30 Mei 2017 - 08:55

Wilma Dijkhuizen:

Wij schrijven al wat jaartjes een blog als we met vakantie zijn en dan zeggen de thuisblijvers "wat leuk, het lijkt net of we zo ook een beetje op vakantie zijn".
    Dat klopt inderdaad merk ik nu, zo leuk om jullie ervaringen te lezen. Wat een mooie reis maken jullie, ook veel kilometers volgens mij.
    Ik ontdek in jullie verhalen weer wat plekjes waar we toch nog eens naar toe moeten.
    Stoer trouwens Theo, dat je het aan durfde om zo'n lastige weg te nemen, petje af.
    Geniet er nog lekker van saampjes, een mooie ervaring!
    Groetjes van Wilma

• 30 Mei 2017 - 16:43

Leo Den Dulk:

Gaaf om te lezen. Ik weet dat wat jullie zien aan bijzondere rotsformaties nooit meer uit jullie gedachten te bannen zijn. Soms is het niet op een foto te plakken. De werkelijkheid is veel mooier.......... Geniet met volle teugen.......

• 30 Mei 2017 - 22:58

Riet:

Met de atlas probeer ik jullie te volgen. Veel moois uit de verslagen te lezen. Neem geen risico voor de
    foto's Theo (hier spreekt je oude zus), want thuiskomst is gewenst. Ga lekker verder genieten.
    Ben op Hemelvaartsdag met Anni even bij Maarten Kuiper geweest.

• 30 Mei 2017 - 23:28

Arie De Niet:

Ik sluit me aan bij de overige reacties, leuke verhalen, ga door, hoeveel km hebben jullie tot nu toe gereden. Ik ben erg benieuwd hoe de plaatjes/ foto's zijn.

• 31 Mei 2017 - 20:58

Jorine:

Riek eigenlijk had je een extra koffer mee moeten nemen op de terugweg dan kunnen alle leuke spulletjes naar huis ;) grapje! Nooit geweten dat er zoveel verschillende rotsen zijn. Ben zo benieuwd naar de foto's we komen graag een keer kijken. Geniet!