Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu

Lake Powell

Door: Theo&Rieky

Blijf op de hoogte en volg Rieky & Teun/Theo

25 Mei 2017 | Verenigde Staten, Page

23 mei:
In het vorige verslag meldden wij te zijn gearriveerd bij Lake Powell. Onderweg daar naartoe kwamen we bij de Horseshoe Bend, een vreemde kronkel in de Colorado River waarin een rots ligt in de vorm van een hoefijzer. Wij vermoeden dat dit een van de meest gefotografeerde locaties is in Arizona. Iedereen haalt daar halsbrekende toeren uit om een zo mooi mogelijke foto te maken, zo ook Dijkie. Overigens was de wandeling heen en terug een behoorlijke uitdaging, want de temperatuur was > 35 graden.
Daarna naar Page, dit is een stadje dat pas in 1956 is gesticht i.v.m. een dam, die gebouwd ging worden t.b.v. de watervoorziening in Arizona. Voor de aanleg van die dam waren heel veel mensen nodig, gevolg een nieuw stadje.
Na de boodschappen richting Wahweap campground. Een werkelijk fantastisch gelegen camping, aan de oever van Lake Powell. We hadden hier twee overnachtingen.
24 mei:
Deze dag eerst even richting dam gegaan om deze te bewonderen. In 6 jaar was deze gebouwd, daarna was 17 jaar nodig om Lake Powell vol te laten lopen! Daarna stond een bezoek aan Lower Antelope Canyon (een zogenaamde slotcanyon) op het programma. Deze canyons zijn zo populair, dat de tickets al weken/maanden, van tevoren zijn uitverkocht. Teun had ook maar 1 ticket kunnen bemachtigen, dus besloten was dat hij erheen zou gaan. Met een jeep werden je vervoerd naar de canyon. In de canyon is het werkelijk een gekkenhuis, want het is lopende band werk. Je wordt voortdurend op je huid gezeten om door te lopen, dus op je gemakje foto's maken is niet echt aan de orde. Toch heb ik (Teun) met verbazing/bewondering gekeken naar de wonderlijke vormen van de rotsen en de lichtval in de canyon. Pas na de vakantie zal ik foto's gaan toevoegen, want dat is nl. behoorlijk wat ingewikkelder (zo niet onmogelijk) dan met een laptop. Als jullie niet kunnen wachten, raad ik aan op internet te kijken.
Na terugkomst een tijdje geluierd en aan het eind van de middag samen een mooie boottocht gemaakt op Lake Powell. Steeds weer een ander zicht op de rotsen met als gevolg heel veel foto's. Na terugkomst de bbq aan en een hamburger en een T-bone steak gegrild, heerlijk.
25 mei:
Vandaag richting Monument Valley. Vermoedelijk geen internet. Our next story will follow as soon as possible.

• 26 Mei 2017 - 00:17

Linda & Alan:

Bedankt Voor het leuke verhaal in schotland was het warempel 26 graden!!!!!! Jammer dat je Niet even de tijd kon nemen om al het moois te bewonderen, maar beter kort dan helemaal niet. Maar waar was al die sneeuw dan , helemaal aan het begin? Veel plezier en veel moois zien. Groetjes uit bezonder zonnig schotland x x x

• 26 Mei 2017 - 00:29

Linda:

Ik heb even gekeken naar photo s van andere mensen van lake powell, prachtig, zeer populair de rots die net afgesneden is aan de top. Zeker weten dat je die ook hebt. X x