Mooi, mooier mooist! - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu Mooi, mooier mooist! - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu

Mooi, mooier mooist!

Door: Theo&Rieky

Blijf op de hoogte en volg Rieky & Teun/Theo

02 Juni 2017 | Verenigde Staten, Springdale

Dit is voor de 3e/4e keer, dat wij dit verhaal schrijven. Er bleek nl. een storing te zijn op de site van waarbenjij.nu. Een hoop in te halen dus.
30 mei:
Op deze dag vertrokken wij vanaf campground Thousand Lakes/Sunglow (vlakbij Torrey), richting Bryce NP. Het eerste deel van de route liep door het Dixie National Forest. Omdat wij redelijk vroeg waren (rond 08.00 uur) was het nog stil op de weg. De kans, dat wij wat wild zouden zien, was dus aanwezig. Kort nadat we dit tegen elkaar hadden gezegd, stak er plotseling een ree de weg over. Een goed begin van de dag dus. De weg liep behoorlijk omhoog, tot een hoogte van 9600 ft (ongeveer 2800 mtr). Toen we op de top waren lag daar warempel nog sneeuw, wat wij uiteraard op de foto hebben gezet. Gekomen bij Boulder zijn wij de scenic backway Burrtrail opgereden. Deze weg is 66 mijl lang, maar wij hebben "slechts" 17 mijl daarvan gedaan, waarna wij weer zijn teruggegaan. Deze weg kenmerkt zich doordat hij ligt ingesloten tussen enorme rotswanden. We zagen ook regelmatig wat blokken vlakbij de weg liggen. De kans dat er een valt, terwijl jij daar rijdt, is dus niet ondenkbeeldig. Maar we kwamen ongeschonden terug op de hoofdroute, de Scenic Byway (state route 12). Deze weg is een echte aanrader!! Na verloop van tijd kwamen we bij de Calf Creek Falls. Ons plan was om naar de Lower Falls (126 feet high) te wandelen en dat viel niet mee, want de temperatuur lag rond/boven de 30 graden en een groot deel van de route bleek zacht zand te zijn. Maar ons zwoegen werd beloond, toen we bij de waterval kwamen. Het was daar een ware oase. En druk dat het was....., er zaten zo'n 150 schoolkinderen lekker te genieten van het water en de koelte. Na 3 1/2 uur waren wij terug bij de camper om door te gaan naar Kodachrome Basin SP. Dit is een park, dat zich kenmerkt door stenen rotspilaren, de zgn. stonepipes of chimneys. De camping lag weer op een fantastische plek.
31 mei:
Na in het park nog wat foto's van de rotspilaren te hebben gemaakt, gingen we op pad richting Bryce Canyon NP.
Daar kwamen we omstreeks 12.00 uur aan. We stonden daar op de camping Ruby's Inn, net buiten het park. In Bryce kun je met een shuttlebus langs allerlei uitzichtpunten gaan, wat we dan ook hebben gedaan. We zijn direct naar het verste punt gegaan en zijn daarna voor een deel langs de Rim teruggelopen. Bryce onderscheidt zich door de kleuren van de rotsen (fel en diep). Aan het eind van de dag viel ons plan in het water om nog de zonsondergang te zien, want het was inmiddels zo bewolkt geworden dat de zon niet meer te zien was. Helaas, morgen nieuwe kansen.
1 juni:
Deze dag zijn we 's morgens nog een kleine wandeling, de Bryce Canyon in, gaan maken, de zgn. Queens Garden Trail. Dat was behoorlijk pittig, want je daalt behoorlijk wat meters en die moet je ook weer terug omhoog. Een pittige start van de dag, maar zeker de moeite waard, want van dichtbij zien al die rotsen er toch net even anders uit dan van bovenaf.
Daarna terug naar de camper om richting Zion NP te vertrekken.
Onderweg naar Zion kregen we zowaar de eerste regen op ons dak. Tijdens de rit is dat natuurlijk helemaal niet zo erg. De zon liet zich gelukkig snel weer zien. Een klein deel van de rit ging door de Red Canyon, het laat zich raden wat de kleur van de rotsen was!!! Onderweg kwamen we Duitse bakker tegen in Orderville (werd al mijlen van te voren aan gegeven, dus dat beloofde wat. De bakker kwam in beeld en daar zijn we even "een bakkie" gaan doen met een lekkere appelflap erbij. Vervolgens weer verder richting Zion. De omgeving veranderde naar mate wij Zion naderde. Vlak voordat we het park inreden moesten we door 2 tunnels. De eerste was niks mis mee, maar bij de tweede tunnel kreeg je eerst instructies (1-richting verkeer): in het midden van de tunnel blijven rijden, niet stoppen en niet harder rijden dan 25 mile. Dat is allemaal gelukt, daarna kwam weer de betere stuurkunsten van Teun aan de orde want het werd flink haarspeldbochtenwerk. We zijn doorgereden tot Springdale waar we proviand hebben ingeslagen. Even een klein stukje terug en naar de camping Watchman. Laat in de middag nog een wandeling gemaakt langs de Virgin River, de Riverside walk. Van dat gewandel krijg je weer trek, dus terug naar de camper voor een lekkere maaltijd en nagenieten van wat we de dag hadden beleefd.
Zo, jullie zijn weer helemaal bij, 2 juni volgt.....

• 03 Juni 2017 - 09:07

Ment:

Fantastisch verslag van jullie reis. Het is net of ik het allemaal zelf meebeleef ! Ben benieuwd wat er nog
    allemaal meer gaat komen !
    groetjes, Ment en Annemiek

• 03 Juni 2017 - 09:38

Alan En Linda :

Blij weer een nieuw verhaal te zien . Er moeten heel wat rotsen hebben gelegen om terug te gaan voor theo gelukkig was je nog niet zo ver. Vreemd he waarom die rotsen andere vormen krijgen !! Blij dat theo van alle talen thuis is , zo het was geen probleem om wat te bestellen. Hadden ze ook kranten!!!!! Veel plezier niet teveel in die hitte lopen , en bedankt voor het leuke verhaal om mete genieten. Ik heb heel wat op te zoeken x x x

• 04 Juni 2017 - 11:48

Marjan:

Ik ben het helemaal met Ment en Annemiek eens .
    Het lijkt ook een beetje mijn vakantie !
    En ik ben benieuwd naar de foto,s ...... maar dat komt wel goed denk ik !
    Lieverds , nog veel genieten en doe voorzichtig !
    Xxx

• 04 Juni 2017 - 21:43

John & Diana:

Heerlijk om te lezen dat alles goed gaat en jullie aan een echt avontuur zijn begonnen. Met veel belangstelling volgen we jullie reis. Ik lees dat we niet de enige zijn. Wij sluiten ons aan bij de vorige reacties en de vele foto, s ha ha ha. Veel liefs Diana & John.