Sunny Malibu (Creek SP) & LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu Sunny Malibu (Creek SP) & LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu

Sunny Malibu (Creek SP) & LA

Door: Teun&Rieky

Blijf op de hoogte en volg Rieky & Teun/Theo

14 Juni 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

13-6:
Om 07.45 uur vertrokkken richting Malibu Creek SP vanuit Pismo Beach, een behoorlijke rit qua afstand. Wederom was de hemel strak blauw. Het was relatief rustig op de weg. De route ging via Solvang, een prachtig dorpje/stadje met heel veel Deense invloeden (ook de Deense vlag wapperde er vrolijk). Ondanks het feit dat het pas 09.30 uur was toen we daar binnen reden, hebben we ons tegoed gedaan aan een heerlijke pancake met resp. appel en aardbeien en slagroom in Paula's Pancake House. Het leuke was, dat de bedienende dames allemaal traditioneel Deens waren gekleed, uiteraard in het rood en wit.
Met een rond buikje weer verder gegaan richting Santa Barbara over de 154. Op een gegeven moment ging de route weer langs de kust met af en toe weer mooie uitzichten. Bij Malibu was het een aaneenschakeling van stranden. We hebben daar in een supermarkt met biologische producten wat lekkere dingen gekocht voor de laatste twee avonden. Het heerlijke broodje voor tussen de middag hebben we bij een van de stranden van Malibu verorberd. Daarna verder richting Malibu Creek SP, waar we op de campground weer een prachtige en rustige plaats hadden. We kwamen redelijk vroeg in de middag aan en hebben daar lekker geluierd onder de luifel van onze camper. In de zon was het simpel gezegd veel te warm (wat een armoe :)). 's Avonds een broodje hamburger (van de gril) met een heerlijke salade. Helaas geen kans om het laatste brandhout nog op te maken, want dit was verboden wegens een verhoogde kans op bosbrand, helaas. Toen de zon al lag onder was gegaan, was het nog heerlijk buiten.
14-6:
Vanmorgen onder wederom een strak blauwe hemel rustig aan gedaan voor het vertrek naar de drukte van LA. Eerst nog een bezoek gebracht aan een Visitor Centre in de Santa Monica Mountains Recreation Area. We hebben deze vakantie ontdekt dat al deze centra er magnifiek uitzien en zeer informatief zijn, zo ook deze.
Maar na dit bezoekje was er geen ontkomen aan. Op rijbanen met 5 rijstroken LA in, naar Balboa RV Resort, onze laatste stop voordat morgenochtend de camper teruggaat naar Best Time RV. En ondanks het feit, dat we al in LA zitten, is dat "ritje" nog even 48 km (!!) afzien door de verkeersgekte hier. Dankzij de TomTom van Onno en de kaartleeskunsten van Rieky een makje.
Morgen volgt het slotakkoord.

• 15 Juni 2017 - 00:13

Alan & Linda:

Jullie zijn van alle wegen thuis!!!!! Brede, single lanes, Bergen op en af , 8 baans wegen. Blij dat jullie nog even lekker konden luieren,zullen best een lekker kleurtje hebben. Waarom zijn daar zo veel deense mensen? Die google schold gisteren terug "WAT MOET JE NOUWEER WETEN" ?

• 15 Juni 2017 - 00:21

Nog Steeds Alan En Linda :

De rest was niet doorgegaan, lekker slapen , een vermoeiende dag morgen . Nogmaals bedankt voor Al de leuke verhalen, en dat je iedere keer de moeite nam ons op de hoogte te houden van de avonturen. Wees voorzichtig en een veilige terug reis tot hoors x x x

• 15 Juni 2017 - 14:26

John:

De laatste mooie momenten van een schitterende reis. Met veel plezier jullie verhalen gelezen.

• 15 Juni 2017 - 20:08

Rob:

Is wel snel omgegaan zeg! Ben benieuwd hoeveel kms/miles jullie uiteindelijk hebben gereden..
    Geniet nog ff van de laatste USA momenten en prettige terugreis

• 15 Juni 2017 - 21:12

Wilma:

Namens mij ook bedankt dat we zo een beetje met jullie mee konden reizen. Was erg leuk om jullie avonturen te lezen. Ik ben benieuwd wat jullie evaluatie over deze reis is ten opzichte van jullie vorige belevenissen.
    Een hele veilige terugreis.
    Groetjes van Wilma

• 16 Juni 2017 - 19:22

Marjan :

Wat moet ik hier nog aan toe voegen ..... Linda , Rob en Wilma hebben al het gras voor mijn voeten weggemaaid !
    Maar toch nog dit ! Ik heb ontzettend genoten van jullie verhalen ... voelde een beetje of ik er bij was . Bedankt daarvoor !
    Liefs
    Marjan