Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu

Pismo Beach

Door: Teun&Rieky

Blijf op de hoogte en volg Rieky & Teun/Theo

12 Juni 2017 | Verenigde Staten, Pismo Beach

12 juni:
Vandaag voor het eerst heel rustig aan gedaan voor vertrek vanuit Carmel (by the sea). We zaten daar op de camping Saddle Mountain Ranch, die iets het binnenland in lag. We stonden op een soort binnenplaats, waar de campers nagenoeg zij aan zij in een rondje stonden opgesteld. Tegenvaller was dat de douche niet warm werd, dus deels een Spartaanse douche genomen. Uiteindelijk had Riek toch een ruimte met een warme douche gevonden, bofkont.
Daarna vertrokken richting Pismo Beach, een stadje aan zee. Opvallend detail was, dat we voor het eerst met regen wakker werden. Toen we vertrokken, was het echter al weer droog. Het eerste deel van de rit ging over een binnenweggetje. Soms werd de weg zo smal, dat een tegenligger zeker problemen had opgeleverd. Maar het geluk was aan onze zijde. Als we er al een tegenkwamen, dan was dat net op een breder stuk weg. Na een uur rijden besloten om de kleine weggetjes te verlaten en richting een grotere weg (de zgn. 101) bij Greenfield te rijden. Op weg daar naartoe zagen wij velden met wijnranken zover het oog reikte en heel veel verschillende wijnhuizen. Op een gegeven moment kwamen wij weer bij de kust op de scenic Highway 1 en wilden toen een stukje naar boven rijden, richting Hearst Castle, een historisch landhuis dat de krantenmagnaat William Randolph Hearst nabij San Simeon op een heuvel liet bouwen. Maar eerst besloten wij te gaan tanken en dat was ook wel nodig, er ging maar liefst voor 150 dollar aan benzine in de tank. We reden daartoe een stadje/dorpje, genaamd Cambria in. Omdat het plaatsje er leuk uitzag, met winkeltjes die helemaal in de smaak vielen bij Rieky, de camper aan de kant gezet. Ook besloten om daar een hapje te gaan eten bij Linn's Restaurant, waar we cappuccino/thee met een blueberry muffin namen. De familie Linn is bekend geworden door de olallieberry, die is ontwikkeld door de Loganberry te kruisen met een Youngberry (lees verder vooral op internet...). De eigenaar (Aaron Linn) die ons ontving, vroeg waar wij vandaan kwamen en zijn reactie hierop was prachtig. Hij roemde ons land omdat wij op dit moment een aantal hele goede profwielrenners hebben en was lyrisch over het feit, dat Dumoulin de Giro had gewonnen. Volgens de eigenaar had Dumoulin de overwinning dubbel en dwars verdiend, omdat hij er al een paar jaar dicht tegenaan zat. Het was heel hilarisch hoe hij erover sprak. Ook nog een overheerlijke sandwich en salade laten maken en daarna richting Hearst Castle. Omdat het parkeerterrein overvol was, de keuze gemaakt rechtsomkeer te maken en de rit te vervolgen.
Wel nog even een wandeling gemaakt op de pier, die Hearst daar ook had laten bouwen en vervolgens richting bestemming van vandaag. De camping Pismo Beach Coastal Village is een megagrote camping (365 plaatsen), waar onze camper in het niet valt bij alle enorme campers die hier staan. Nadat wij de camper hadden neergezet een lekkere wandeling op het strand gemaakt. Het was nl. in de loop van de dag weer prachtig weer geworden. Morgen richting Malibu Creek SP.

• 13 Juni 2017 - 21:07

Wilma Dijkhuizen:

Wat hebben jullie het heerlijk zeg!
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen. Sommige komen bekend voor omdat we daar zelf ook geweest zijn.
    Wat zullen jullie een hoop prachtige foto's hebben. En natuurlijk heel veel verhalen...
    Geniet nog lekker van het laatste deel van de route.

Groetjes Wilma

• 13 Juni 2017 - 23:39

Alan & Linda :

Helemaal blij weer een verhaal te zien. Ik heb er een dag taak aan alles goed te bekijken. Wat ik leuk vind om te doen. Remember riek in amerika zeuren ze niet over een paar kilo extra om mee naar huis te nemen als je naar die winkeltjes bent geweest!!!! Ben benieuwd wat malibu jullie gaat brengen. Ik Ben nooit verder geweest Dan malibu met orange juice. Veel plezier en tot hoors x x x