Teleurstelling, gevolgd door overweldigende natuur - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu Teleurstelling, gevolgd door overweldigende natuur - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Rieky & Teun/Theo Dykhuizen - WaarBenJij.nu

Teleurstelling, gevolgd door overweldigende natuur

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Rieky & Teun/Theo

21 Mei 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Eindelijk zijn we in een Walmart en kunnen wij ons verhaal doen. Het verhaal beslaat 4 dagen.
Eerste dag (donderdag 18 mei):
De nacht in het Crowne Plaza hotel was prima, zo ook het ontbijt dat wij 's morgens op de kamer kregen. Dat was meer dan voortreffelijk. We hoefden de rest van de dag niet meer te eten.
Daarna snel naar de lobby I.v.m. De "Early Pick-up". We zouden worden opgehaald om 07.30. Maar toen er na 45 minuten nog niemand was komen opdagen, een telefoontje gepleegd naar Best Time RV. Niemand aanwezig, dus belde Rieky naar Jan Doets. Uiteindelijk werden we helemaal niet opgehaald, maar zorgde Jan Doets ervoor, dat een Überhaupt chauffeur ons kwam halen om naar de camperverhuurder te brengen. Daar aangekomen, bleek nog helemaal geen RV beschikbaar te zijn. We moesten zeker wachten tot 11.00 uur, voordat er een binnenkwam. We ochtend wel vast boodschappen doen, dus dat was tijdwinst.
Uiteindelijk vertrokken wij om 13.00 uur, een grote teleurstelling.

Daarna en-route richting Joshua Tree. Wennen aan de enorme hoeveelheid verkeer, 10 baans wegen, maar geen files. Ook wennen aan de borden of de wijze van wegwijzering. Daardoor een paar keer verkeerd gereden. Een bezoek gebracht aan de Aerial Tramway in Palm Springs, een kabelbaan met een cabine, waarvan de vloer in het rond draait, zodat je de hele omgeving vanuit de cabine kon zien. Schiterend uitzicht op alle heuvels en het National Park (NP) Joshua Tree. In de schemer reden we Joshua Tree in. In het donker moesten we de camping, Jumbo Rocks, zien te vinden. Inmiddels 21.00 reden we de camping op. Zoals Rob al had voorspeld: bomvol!!! Na het doolhof van de camping door te hebben gereden, vonden we een ongenummerde plaats, waar we de camper hebben neergezet. Daarna de sterrenhemel bewonderd en vervolgens lekker gaan slapen.
De volgende morgen werden wij wakker in een prachtige en surrealistische omgeving. Enorme ronde rotsen (Jumbo Rocks).
Daarna zijn we het park gaan verkennen en hebben wij twee korte wandelingen gemaakt (Hidden Valley Trail en Barker Dam Trail). Overal zag het er weer anders uit.
Na het park kriskras te hebben doorkruist zijn wij op weg gegaan richting de volgende stop.
Joshua Tree NP is een aanrader voor iedereen!!

19 mei:
Deze dag hebben we kilometers gemaakt richting de Grand Canyon. Geestdodende oneindig lange wegen. Uiteindelijk uitgekomen in Salome (vlakbij Hope). Daar op een hele uitgestrekte kale camping gestaan, eigenlijk meer een hele grote parkeerplaats voor hele grote RV's. Slechts 3 plekjes van de honderden bezet. Heerlijk in het zonnetje gezeten, de temperatuur was boven de 30 graden.
Overigens bleek de WiFi hier niet toereikend voor berichtjes of wat dan ook.

20 mei:
Vroeg op pad gegaan en uiteindelijk het doel, Cottonwood, bereikt. Een totaal andere omgeving en de weg er naartoe was inspannend. Veel haarspeldbochten etc. In Cottonwood stonden we in het Dead Horse Ranch State Park (SP). Een mooie camping, gelegen aan een rivier. Een gezellige familiecamping met veel leven in de brouwerij. Een kleine wandeling bij de camping gemaakt en wederom in het zonnetje genoten van een glaasje wijn. Na een lekker bord spaghetti vroeg naar bed, want we moesten er vroeg uit om vandaag (21 mei) naar Sedona te gaan. Daar hadden we nl. een jeeptour geboekt.

21 mei:
Eigenlijk is de jeeptour van Pink Jeep Tours niet te beschrijven als je het niet live hebt gezien. De chauffeur (Joe) haalde halsbrekende toeren uit en we kwamen op plaatsen, waar je normaal gesproken niet kan komen. De omgeving was adembenemend mooi, om stil van te worden. Joe vertelde op een humoristische manier het nodige over de omgeving en hoe de verschillende lagen van de rotsen waren ontstaan. We gaan nu ( 12.45) vanuit Flagstaff verder richting Grand Canyon, v oor hopelijk nog meer spektakel. We blijven daar 2 dagen. Jullie gaan spoedig weer van ons horen.

• 22 Mei 2017 - 01:19

Riet:

Spannend verslag! Maar gelukkig op weg nu. Veel genoegen.

• 22 Mei 2017 - 10:26

Linda & Alan:

Grandioos verhaal joh !!!! Na lang trutten het goeie gevonden om van Jullie belevenissen te lezen. Ben benieuwd hoeveel photo s je Al hebt gemaakt. Er zal wel een verhaal Aan die camping naam zitten dead horse ranch !!!! Vreemd he . Een prachtige tijd en veel moois zien. Wees voorzichtig x x x

• 22 Mei 2017 - 12:51

Rob:

Wat een droevig niveau van die verhuurder zeg! Gelukkig toch alles wel goedgekomen en ook toch nog een plekje gevonden in Jumbo Rocks:-)
    De Grand Canyon wordt ook vast weer een unieke ervaring!
    PS: Ze hebben gratis Wifi bij de supermarkt in GC Village:-)
    Enjoy

• 22 Mei 2017 - 18:47

Jorine:

Jullie hebben al een hoop beleefd zo in die paar dagen. Minder begin maar zo te lezen is dat al helemaal goed gemaakt!! Ben benieuwd naar de foto's bij de verhalen en wie weet ook wel filmpjes ;) Enjoy!